Inhoudsopgave

  • Jonge Pakistaanse: ‘Hoe word ik rechtvaardig?’
  • Word vriend van GlobalRize!
  • Venezolaanse mentor toont toewijding ondanks armoede

Jonge Pakistaanse: ‘Hoe word ik rechtvaardig?’

Huma.pngIn haar zoektocht naar Jezus stuurde ze honderden berichten naar allerlei christelijke pagina’s en organisaties op internet. Huma (25) uit Pakistan kreeg als eerste antwoord van iemand van GlobalRize. Eindelijk kon ze bij iemand terecht die haar vragen over God kon beantwoorden. 

Een van onze medewerkers van het eerste uur, Betty Krooneman, heeft inmiddels al ruim drie jaar contact met Huma. ‘Huma heb ik zien veranderen van een verlegen, onzeker meisje in een bescheiden en serieuze jonge vrouw die groeit in het geloof, met een passie voor Christus en voor het delen van het Evangelie,’ schrijft Betty. ‘Inmiddels studeert ze aan de FGA Bijbelschool. Deze bijbelschool wordt gesteund vanuit Nederland.’ Met Huma’s toestemming delen we haar getuigenis van hoe ze Christus gevonden heeft. 

‘Ik weet hoe Ik moet geven’

In 2017 hunkerde ik naar Christus en Zijn volgelingen. Ik kom uit een christelijk gezin, maar had geen relatie met God. Mijn leven ging voorbij maar ik had niet het idee dat ik echt leefde, ik ademde wel maar was niet gelukkig. Ik heb zelfs geprobeerd een einde aan mijn leven te maken. Ik leefde ver bij God vandaan.

Er zijn veel voorgangers en christelijke leiders in Pakistan, maar ik kon niemand vinden die me kon vertellen over Jezus Christus en Zijn liefde, genade en vergeving. Ik ben lid van een kerk; daar hoor ik over Christus maar ook over het belang van goede daden om gered te worden. 

Ik weet niet hoe het kan, maar op een of andere manier begon ik Gods aanwezigheid te voelen. Op een dag trok ik de deur achter me dicht en stortte ik mijn hart uit voor God. Ik had geen verlangen naar wereldse dingen maar naar een relatie met Hem. Ik huilde en probeerde te bidden, maar het lukte me niet. Toen hoorde ik de stem van de Here die zei: 'Huma, jij weet niet hoe je moet bidden, maar Ik weet hoe Ik moet geven.' Ook zei Hij: 'Waarom kijk je naar jezelf? Je moet je blik op Mij richten: Mijn liefde en vergeving voor jou, Mijn genade, Mijn heerlijkheid.'

Honderden berichten

Op social media las ik over Christus Die mij kan helpen, maar dat was niet genoeg voor mij. Ik wilde Christus Zélf leren kennen, niet alleen Zijn werk. Ik leek op een dom klein kind dat erge honger heeft en van de keuken een bende maakt in haar zoektocht naar eten. Ik stuurde honderden berichtjes naar alle christelijke mensen en pagina’s die ik online maar kon vinden, en daar was Biblword, de pagina van GlobalRize, er een van. Groot was mijn verbazing en verwondering toen ik van Biblword als eerste een persoonlijk antwoord kreeg! 

Word vriend van GlobalRize!

Ons werk breidt uit en daarmee ook onze kosten. Daarom zijn we op zoek naar mensen die vriend van GlobalRize willen worden. Dat kan al vanaf vijf euro per maand! Je krijgt dan een inspirerend boek cadeau: Gastarbeider. Verhalen van hoop op de spoed van Gor Khatchikyan, de bekende spoedeisende hulparts die uit Armenië naar Nederland kwam. 

We voelen ons gezegend met onze betrokken nieuwsbrieflezers en onze gemotiveerde vrijwilligers. We corresponderen met mensen wereldwijd over geloofs- en levensvragen en begeleiden velen bij het bestuderen van Gods Woord. Hoe gaaf is dat? Dit is mogelijk dankzij jouw betrokkenheid! 

Zoveel mogelijk mensen

‘De velden zijn wit om te oogsten, maar de arbeiders weinig.’ Wij merken dagelijks dat mensen antwoorden zoeken op geloofs- en levensvragen. Daarom blijven we, ondanks de enorme groei van het aantal GlobalRize-vrijwilligers, onverminderd vragen om arbeiders voor de oogst.

Tegelijkertijd zien wij de kosten van ons werk stijgen. We breidden onze taalteams uit en stelden taalcoaches aan om zoveel mogelijk mensen in hun eigen taal het evangelie te vertellen. Dat kost geld. GlobalRize heeft een vriendenkring nodig waardoor meer mensen met het evangelie bereikt kunnen worden. Ken jij mensen die mee willen doen, of wil je zelf vriend worden?

Uit je comfortzone

Gor Khatchikyan schrijft ook dat de oogst groot is, maar dat er weinig arbeiders zijn. Hij wijst op Mozes, die door God wordt geroepen om Zijn volk naar het beloofde land te leiden. Na veertig jaar schapenhoeden stapt Mozes uit zijn comfortzone, het steppenland, en ontmoet God. De hemel raakt dan de aarde.

Hoe vaak durven wij voorbij onze gewoonten en uit onze comfortzone te stappen?, vraagt Khatchikyan. Wellicht wacht daar een bijzondere ontmoeting op ons. Durf de uitdaging aan te gaan. Persoonlijk geloof ik in de Bijbel en dat er een God in de hemel is die van je houdt. En dat je leven een zegen kan zijn. Jij kunt keuzes maken om stappen te zetten.

Doe mee en word vriend, zodat GlobalRize aan meer mensen in hun eigen taal het evangelie kan vertellen!

Met vriendelijke groet,
Frans de Lange

Venezolaanse mentor toont toewijding ondanks armoede

Juan Eduardo.jpgJuan Eduardo Millan is een van onze mentoren in Venezuela. Hoewel hij nauwelijks geld heeft om van rond te komen, zet hij zich elke dag in om bijbelcursisten te begeleiden. 

De situatie in Venezuela is schrijnend. Sinds 2014 hebben ruim vier miljoen Venezolanen het land verlaten vanwege de verslechtering van de complexe politieke en sociaaleconomische situatie. Spaargeld is in het land niets meer waard. Mensen zijn op zoek naar voedsel, onderdak en medische voorzieningen. 

Voor dag en dauw op

Arjan Vaders, onze leider van het Spaanse team, vertelt: ‘De meeste Spaanstalige cursisten die bij ons een gratis bijbelcursus doen, komen uit Venezuela. Daarom ben ik blij met Juan Eduardo, die een tijd in het Spaanse chatteam heeft gezeten. Daar stond hij voor dag en dauw voor op, ging met zijn laptop in het uiterste puntje van zijn tuintje staan om de wifi van de buurman te gebruiken voor zijn internetbediening bij Palabras Bíblicas, onze Spaanstalige Biblword-pagina. Hij is nu mentor van onze Spaanstalige cursussen. Deze toegewijde broeder vertelde mij: “Ik ben dagelijks één tot twee uur bezig om de vragen van de cursisten te beantwoorden. Dat doe ik niet graag op de automatische piloot; ik maak er echt studie van, zodat ik ze voed met woorden van God.”

Laptop kapot

Juan heeft het echter niet makkelijk. Na 26 jaar als electrotechnicus bij het staatselectriciteitsbedrijf gewerkt te hebben, kwam hij zonder werk te zitten. Hij neemt elke baan aan die hij kan krijgen om voor inkomsten te zorgen. Soms lukt het niet om werk te vinden, en dan schrijft hij bijbelstudies die hij op Facebook publiceert! Andere weken heeft hij wel werk en ontbreekt het hem aan tijd om goed op de vragen van de cursisten in te gaan. Daarom vroeg hij me onlangs om het aantal cursisten dat hij begeleidt te verlagen van zes naar drie. Pas was zijn laptop kapot en had hij geen geld om voor de wifi te betalen. Deze trouwe mentor wil niet om hulp vragen, maar hij is ontzettend waardevol voor ons Spaanse team.’

Sponsor Juan

Met een kleine bijdrage kun je Juan Eduardo sponsoren, zodat hij de tijd en de middelen heeft om zijn prachtige bediening onder landgenoten, die op zoek zijn naar hoop, voort te kunnen zetten. 

+31 (0)525 795 002
info@globalrize.nl | www.globalrize.nl

     

Anbi
Bekijk online - Voorkeuren beheren of uitschrijven - Privacybeleid